Αξιολόγηση Μαθημάτων

Για τη διασφάλιση της ποιότητας του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου, σημαντικό εργαλείο αποτελεί η ηλεκτρονική αξιολόγηση των μαθημάτων από τους φοιτητές/-τριες. Η ηλεκτρονική αξιολόγηση των μαθημάτων πραγματοποιείται δύο φορές ετησίως, πριν τη λήξη του χειμερινού και του εαρινού εξαμήνου αντίστοιχα, σε περίοδο που ορίζεται από τη Συνέλευση του Τμήματος. Η συμμετοχή στην ηλεκτρονική αξιολόγηση γίνεται μέσω του Συστήματος Διαχείρισης Ποιότητας της ΜΟ.ΔΙ.Π. του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Ο φοιτητής ή η φοιτήτρια εισέρχεται στο σύστημα μέσω ενός φυλλομετρητή (browser) εισάγοντας τη διεύθυνση που αντιστοιχεί στο Τμήμα Περιβάλλοντος και εμφανίζεται το ερωτηματολόγιο του εκάστοτε προγραμματισμένου προς αξιολόγηση μαθήματος του τρέχοντος εξαμήνου.

Η συμπλήρωση του ερωτηματολογίου είναι απλή καθώς με την είσοδο του φοιτητή στο σύστημα εμφανίζεται η φόρμα για την αξιολόγηση του μαθήματος και του διδάσκοντα. Το ερωτηματολόγιο είναι χωρισμένο σε επτά (7) ενότητες:

  • Στην πρώτη ενότητα αξιολογείται το μάθημα (6 ερωτήσεις).
  • Στη δεύτερη ενότητα αξιολογείται εάν στο μάθημα ανατέθηκαν γραπτές ή/και προφορικές εργασίες (3 ερωτήσεις).
  • Στην τρίτη ενότητα αξιολογείται το διδακτικό προσωπικό (5 ερωτήσεις).
  • Στην τέταρτη ενότητα αξιολογείται η επάρκεια των εκπαιδευτικών βοηθημάτων και του εργαστηριακού εξοπλισμού του μαθήματος καθώς, επίσης, και η ικανοποίηση βασικών αρχών πειραμάτων και εργαστηριακών ή κλινικών φροντιστηριακών ασκήσεων (3 ερωτήσεις).
  • Στην πέμπτη ενότητα δηλώνεται η συμμετοχή του φοιτητή στην εκπαιδευτική δραστηριότητα (2 ερωτήσεις).
  • Στην έκτη ενότητα αξιολογείται η αποτελεσματικότητα της εξ αποστάσεως διδασκαλίας (2 ερωτήσεις).
  • Στην έβδομη ενότητα δίνεται η δυνατότητα καταγραφής παρατηρήσεων και σχολίων.

Για την απάντηση των ερωτήσεων γίνεται χρήση διαβαθμισμένης εξαβάθμιας κλίμακας:

  • 0: [Δεν γνωρίζω/Δεν απαντώ]
  • 1: [Διαφωνώ Απόλυτα]
  • 2: [Διαφωνώ]
  • 3: [Ούτε Διαφωνώ – Ούτε Συμφωνώ]
  • 4: [Συμφωνώ] και
  • 5: [Συμφωνώ Απόλυτα]

Με αυτόν τον τρόπο ποσοτικοποιείται η θετική, ουδέτερη ή αρνητική στάση του φοιτητή ή της φοιτήτριας σε κάθε ερώτημα. Η διαδικασία είναι απλή και σε κάθε περίπτωση διασφαλίζεται η ανωνυμία των απαντήσεων. Κανένα μέλος του διδακτικού ή διοικητικού προσωπικού δε λαμβάνει γνώση για την ταυτότητα των φοιτητών/φοιτητριών συμμετείχαν και κανένας δεν μπορεί να ταυτοποιήσει τις απαντήσεις που δόθηκαν.

Η διατυπωμένη άποψη και τα σχόλια των φοιτητών/φοιτητριών αποτελούν σημαντικό εργαλείο για τη βελτίωση του επιτελούμενου έργου και λαμβάνονται σοβαρά υπόψη από τους διδάσκοντες κατά το σχεδιασμό του μαθήματος για το επόμενο ακαδημαϊκό έτος. Με τον τρόπο αυτό διασφαλίζεται η διατήρηση του υψηλού επιπέδου ποιότητας των σπουδών του Τμήματος.

ΠΡΟΤΥΠΟ ΑΝΑΦΟΡΑΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΑΠΟ ΦΟΙΤΗΤΕΣ